Saturday, April 17, 2010

Tautan Kasih oleh Ryana Adrina

Tautan Kasih oleh Ryana Adrina

Sinopsis
Entah mengapa...Athirah merasakan hidupnya kosong. Ada yang menyayangi, namun hati menidakkan. Ada yang disayangi tapi si dia menghilangkan diri. Lantas, apa lagi yang tinggal pada dirinya? Dia sedar, dia harus memberi peluang kepada hatinya untuk menerima dan memberi tapi dia tidak panai mengungkap kalimah cinta seperti kata seorang temannya;
'Kau harus pandai mengambil hati dan mencintai seorang lelaki andainya kau ingin mencintai mereka. Kau tak seperti gadis - gadis lain yang ternyata asyik meladeni hati dan perasaan dengan lelaki pujaan. Kau seperti tak pernah teruja punya seorang teman lelaki...'
Ah...lelaki! Perlukah dicari? Atau si dia akan datang dengan sendiri?Indah nama yang diberi tak seindah laingkaran hidup yang dilalui. Itulah Irfan Iskandar. Hidupnya dihujani tohmahan. Namun dia sedar, sekemas - kemas perancangan manusia, Allah jua yang bekuasa menentukan segalanya.

Athirah & Irfan - Kasih mereka pernah bertaut, tapi sayang seribu kali sayang... pertemuan kedua berlaku di saat masing - masing hampir memulakan kehidupan baru.

'Haruskah mereka sekali lagi tunduk mengikut telunjuk takdir, menerima sahaja apa yang ada di depang mata? atau membiarkan sahaja hati terus memendam rasa kecewa?'

Sinopsis dipetik dari kulit novel Tautan Kasih terbitan Alaf 21.

Kata Aku...
Novel ni bukan dalam koleksi aku. Aku pun xpasti mcamne novel ni ada kat rak buku aku. Mungkin ada orang yang baca novel ni, dia ingat dia pinjam novel ni dari aku agaknya.

Menarik x.? Aku rasa menarik. Dan ini juga adalah kali pertama aku merasakan yang watak hero tu, si Irfan ni bersalah. Yelah, bersalah kerana memberi harapan pada seorang wanita dan kemudian menghancurkan harapan itu. tapi, macam di kata, soal hati sukar diduga. Takdir juga bukan kita tentukan.. Dalam soal hati, tiada siapa harus dipersalahkan..

3 comments:

Unknown said...

Thanks 4 a review dik… ;)

Masuliza said...

same2.. ^-^

Unknown said...

rindu nak baca buku ni lagi, :') best sangat-2,