Wednesday, April 7, 2010

Selamat Tinggal Sayang oleh Ma Lee Chuswan

Selamat Tinggal Sayang oleh Ma Lee Chuswan

Aku ingin menjadi 'puteri'..kalau tidak puteri kayangan pun...cukuplah sekadar Puteri Nur Deana yang mampu membarisi sekalian puteri - puteri yang ada. Namun itu semua hanyalah impian dogeng zaman kanak - kanak yang entah bila mampu Puteri kecapi. Lalu kerana 'Puteri', dia senang menjadi menjadi 'Dee', bebas daripada sebarang kekeliruan dan sangkaan. Namun 'Dee' tidak bebas tatkala terlanjur, terperangkap oleh masa dan akad. Perkahwinan ini satu tanggungjawab... melepaskan jua satu yang tidak terjawab. Bertahun Dee menjadi pelarian, siapa sangka bertemu suami dalam satu periuk rezeki. Namun mampukah Dee terus bersembunyi... dan sampai bila Puteri harus digantung tidak bertali...

Sinopsis dipetik dari kulit novel Selamat Tinggal Sayang terbitan Creative Enterprise Sdn. Bhd

Kata Aku.
Novel ini sudah berada dalam koleksi aku dari tahun 2003. Masa tu aku masih lagi blajar kt kolej. Novel ni tak mengandungi banyk subtopik yang lain.. Lebih bertumpu kepada kisah hero dan heroinnya sahaja. Kisah latar belakang mereka serba sedikit dan konflik dalaman mereka masing2. Aku da banyak kali baca noveel ni. Mesti lah best. Setiap kali baca, setiap kali tu lah tersentuh hati nie. Nangis lah, apa lg..

No comments: