Tuesday, April 6, 2010

Jauh - Aisya Sofea

Sinopsis
.
.
IKA bertemu dengan Fikri ketika sedang membawa diri jauh di negara orang. Saat hati keliru diamuk resah, pertemuan tidak terduga dengan Fikri bagaikan satu mimpi indah.

Aku mahu sahaja menangis kerana akhirnya membenarkan diri ini untuk menyayangi lelaki lain. Kasih sayang terhadap Fikri membuatkan tembok yang kubina selama ini roboh begitu saja.

Bagai telah dijangka, hubungan singkat itu mendapat tentangan hebat daripada keluarga. Demi menjaga maruah, Ika terpaksa melupakan segalanya dan kembali ke alam nyata. Dia mesti membuang jauh - jauh lelaki yang pernah singgah di hatinya itu.

Siapalah yang dapat melupakan tempat kasih bersemi? Sesungguhnya api cinta itu hangat membaka. Meski telah padam, namun baranya masih ada.

Tahun silih berganti. Bertahun berpisah dan tanpa terduga... takdir akhirnya mempertemukan mereka semula. Hubungan kasih kembali bertaut. Malangnya, hubungan murni itu sekali lagi mendapat rintangan.

Apakah kali ini mereka sanggup meredah ranjau dan duri semata - mata kerana cinta ini? Antara keluarga dan cinta... kenyataan ini sesungguhnya terlalu perit...terlalu pahit. Namun, dia terpaksa menghadapinya! Terpaksa..!



Sinopsis ini dipetik dari kulit buku Jauh oleh Aisya Sofea terbitan Alaf 21.
.
.

Kata aku..

Novel ni lama da diterbitkan. Novel pertama Aisya Sofea. Aku mmg blum berkesempatan membca novel ni. novelnya ringkas sahaja tapi menarik..

Apapun, aku enjoy membcanya..

1 comment:

illiani arifin said...

ini adalah novel pertama yang sy baca n beli.. ternyata ianya melekat di hati pembaca...