Monday, April 19, 2010

Sepupuku Suamiku oleh Lynn Allyna

Sepupuku Suamiku oleh Lynn Allyna

Sinopsis
Siapa kata kahwin dengan sepupu sendiri tak boleh bahagia? Kalau da cinta, anjing dan kucing pun boleh hidup bersama. Nana dan Hisyam telah membuktikannya. Walaupun perkhawinan mereka hanya kerana ingin menjaga maruah keluarga, tetapi mereka masih mampu hidup bahagia. Cinta yang disemai semakin hari semakin segar mewangi.
Tetapi entah di mana silapnya, badai tak henti - henti melanda. Satu per satu dugaan mendatang hingga merobek tangkai hati mereka.
Si kekasih datang menuntut janji. Nana tak dapat bertahan. Andai perpisahan sudah ditakdirkan buat mereka, dia pasrah.
Bagi Hisyam pula, andai bercerai badan sekalipun, cintanya tetap utuh buat Nana. Tiada cinta lain baginya. Hani hanya perosak. Johan hanya datang mengganggu. Tidak goyah walau sedikit pun cintanya buat si isteri.
Ketaasuban cinta Hani pada Hisyam tak dapat disangkal. Pelbagai cara dilakukan agar Hisyam kembali semula padanya. Makin kuat Hisyam menolak, makin kuat dia menarik. Demi cinta, andai terkorban diri sekalipun dia sanggup.
Johan juga begitu. Dalam hatinya hanya ada Nana. Selagi Nana tidak menjadi miliknya, selagi itulah dia akan terus berusaha.

"Abang, hati Nana hanya ada satu. Sekali Nana jatuh cinta, untuk selamanya hati Nana kat orang tu. Nana harap abang mengerti."

Mampukah mereka menepis segala rintangan yang mendatang? Mampukah mereka membina impian seperti yang diangankan? Berpeganglah pada janji Tuhan dan percayalah pada kuasa cinta.
Andai kau tercipta untukku, kita tetap akan bersatu walau terpisah seribu tahun.

Sinopsis dipetik dari kulit novel Sepupuku Suamiku terbitan Kaki Novel Enterprise.
Kata Aku...
Novel ni aku beli masa kt Giant, Shah Alam. Kebetulan g sana teman husband aku g ambik bdak2 dia kat PKNS..Sblm tu, sggahlah kejap kat PKNS. Aku sempat masuk MPH sementara suami aku sembang dengan kawan dia. Dalam banyak2 novel yang tersusun tu, aku tertarik dengan novel nie..
Pertama; sebab tajuknya. Sepupuku Suamiku. Macam aku dengan suami aku juga..Jadi aku ambiklah novel nie.
Kedua; sebab nama suami aku Hisham.. Bunyi sama, ejaan berbeza skit jer
Ketiga; Lukisan yang menarik
Keempat; Aku suka crite2 yang kawin dlu kemudian baru nk bercinta
Em..kesimpulannya, best jg. Tpi novel ni aku xdapat nk abiskan dalam satu malam(bnyak gangguan dan tumpuan sering terganggu)..Masa ni da sbuk nk bersalin...

No comments: