Friday, April 17, 2009

Hanya Kita Berdua By Aina Emir

Sinopsis
~"Pantai Remis telah menemukan Najla dengan Adil, anak Mariam dan Zamani, cucu kepada Tok Alwi yang bukan hanya miskin tetapi nasibnya seringkali dirunding malang. Walaupun bagitu, dari mata hati gadis yang baik itu, Adil dilihat sebagai remaja yang istimewa dan berjaya memikat hatinya mudanya.
Malangnya, satu peristiwa telah berlaku dan memisahkan pasangan yang sedang hangat bercinta itu. Perpisahan itu telah merobekkan perasaan dan melukakan hati Najla.
Pertemuan dengan Danni, seorang lelaki romantis lagi penyayang dan berkarisma telah berjaya melembutkan perasaan yang terbuku di hati Jajla Haifa. Kehadiran Danni, jejaka macho Melaka-Singapura itu telah menceriakn dan mewarnai hari - harinya semula.
Berjayakah Danni dalam usahanya untuk memikat hati gadis yang pernah gundah gulan itu dan tercapaikah keinginannya untuk menjadikan Najla sebagai isteri yang diidam-idamkannya. Apakah pula rahsia yang sekian lama terselindung dan telah mencemarkan nama keluarga Tok Mat Kaya itu?
Sebuah novel berunsur kekeluargaan, sarat dengan pertelingkahan dan dendam yang berpanjangan malah turu menyentuh naluri hati seorang wanita yang terpaksa mengharungi renteten suka duka kehidupan. Ini dperkuatkan lagi dengan watak - watak romantis dan humor disamping jlan cerita yang penuh dengan persoalan. Yang psti, anda kan terus membaca untk mengetahui kesudahan kisah yang menarik ini!"~ sinopsis dipetik dari kulit buku Hanya Kita Berdu terbitan Karnadya.

I said:-
Novel ni ok..Tapi aku memang rasa letih nk menghasilkan kisah dalam novel ni. Mungkin bnyak subtopik yang aku perlukan ungkapkan.
Apapun, Aina Emir antara penulis yg aku gemar..hihi!

1 comment:

Masuliza said...

aku t'cari2 novel 'Namaku N'..tp xjumper2 lg..