Friday, April 17, 2009

Kembalikan Cintaku - By Norhayati Ibrahim

Sinopsis
~"Rasanya tidak pernah seorang pun manusia di dunia memohon untuk merasa sakit. Dicintai dan ditinggalkan pergi. Begitu juga Wardina. Dicintai juga tidak pernah dipinta apatah lagi ditinggalkan. Di saat bulan madu masih merah menyala, Zafrul suaminya pergi tanpa khabar berita. wardina tertekan dan kadangkala rasa terhina. Pantasnya seorang lelaki berjanji, pantasnya mereka pergi. Namun sebagai manusai, Wardina harus akur takdir yang telah diaturkan untuknya"~ dipetik dari kulit buku Kembalikan Cintaku terbitan NB.
i said:-
Dah lma aku berhajat di hati nk tulis pasal bku ni kt blog ni. Namun disbbkan keadaan yg sbuk sgt, aku xsmpat nk update blog ni. Novel dibeli kira2 2 bulan lepas. Mula2, aku igt novel baru NB. Tapi rupanya bukan. Akn tetapi aku tak mnyesal membeli kerana sememangnya ia novel yg menarik. Kelakar x.? Mesti lah kelakar dan romantik.
Novel ni dah diterbitkan kali kebarap, aku tak pasti. Tapi yang ada pada aku adalah cetakan ke3. Boleh tahan jg.Maknanya novel ni mendapat sambutan.
Dalam cerita ini, ada 1 part dimana Wardina kawin dengan Zafrul, pastu balik ke Malaysia.Then terus berpisah.Ditinggalkan tanpa berita. Jalan crite yang sama mcm dlm novel Sehangat Asmara, kan.? Pon berpunca dari seorang lelaki bernama ayah..
Apapon novel ni ada nilaii kemasyarakatan nyer. NB tak pernah tinggalkan nilai2 tu dalam novelnya..

No comments: