Monday, January 4, 2010

CiNTa DatanG LaGi by Bikash Nur Idris


Sinopsis

Cinta bukan sekadar ungkapan kata - kata. Tetapi cinta adalah kejujuran, keikhlasan dan pengorbanan untuk orang yang dicintai, Itulah tanggapan Raisya selama ini terhadap cinta Jaspal. Namun, dia hampa bila lelaki itu memilih gadis lain sebagai isteri.

Bukan Raisya seorang yang kecewa. Fariz juga turut terluka bila Shereen, gadis pujaannya menjadi milik lelaki lain. Yang anehnya...mereka hadir menyaksikan perkahwinan bekas kekasih masing - masing dalam majlis yang sama. Satu kebetulan yang kemudiannya melorongkan dua hati yang derita ini menjadi akrab.

Tetapi Raisya sering menjauh kerana takut dikecewakan lagi. Fariz pula tak jemu memujuk, kononnya cinta sejati akan datang sekali lagi. Di saat Raisya menyerahkan hatinya kepada Fariz, pecah rahsia, rupanya lelaki tiu mendekatinya untuk memiliki Shereen semula. Dan Raisya pula akan mendapat Jaspal kembali. Inikah namanya pengorbanan cinta?

Namun, bagi Fariz, Shereen cuma kenangan silamnya. Dia sudah terpaut pada Raisya sejak pertemuan pertama mereka. Tapi dapatkah dia meyakinkan Raisya bahawa cinta mereka ada penghujungnya?

>>>......<<<

Sinopsis dipetik dari kulit buku Cinta Datang Lagi oleh Bikash Nur Idris terbitan Alaf 21.


Kata AKu...

Aku jadi kemaruk mencari novel2 terbaru Bikash Nur Idris. Aku rasa penulisannya agak bagus, happy2 dan menarik juga novel2 hasil penulisannya.

Novel ni best. Nak kata mcm menyahut seruan Satu Malaysia pon iye juga. Sebab dia memajmukkan watak2 dalam novel ni.. Mereka bukan asli (maksud aku Melayu+Cina @ India+Melayu @ etc)

Tapi kan, logik tak seorang lelaki yang menyintai seorang wanita akan mudah jatuh cinta dengan seorang lain pada pertemuan kali pertama..? Mesti dia tak sayang sangat kot dengan perempuan yang pertama..haha..

Apapun, novel ni memang best!...

No comments: